Hari ni aku tertarik ngan satu kata2 yang aku baca kat mane ntah..lupe nk copy link die..huhu..sowi yer owner..but actually i'm sharing this because i really admire the quote.

"Lelaki adalah manusia paling ego.Akan tetapi, cubalah kikis ego mu sebab tidak wujud give and take dalam perkahwinan. Tidak wujud kesamaan gender dalam perkahwinan. Tiada istilah menerima seadanya. Itu semua bullshit dari barat. Sebab tak ada hukum lain melainkan isteri mendengar cakap suami. Itu perjanjiannya.

Suami hendakkan isteri masak seperti ibunya. Cantik seperti bidadari. Mendengar semua kata kata dia walaupun dia menyakitkan hati. Semua suami hendakkan si isteri sempurna di mata biar dia tak sempurna mana.

Buat semua yang di suruh. Cintai dia sepenuh hati supaya dia mencintai kita. Biar dia tahu dia tak boleh hidup tanpa kita.

Lagi cepat kita terima hakikat seorang suami, lagi senang kita terima hakikat seorang isteri. "


Insaf aku, memang bukan senang untuk jadi yg sempurna di mata suami namun ia bukan juga sesuatu yang mustahil.. Ya Allah..berilah petunjuk padaku..

Buat sahabat2 ku yang bakal mendirikan rumah tangga..selamat mengharungi alam rumahtangga..ku doakan yang terbaik buat kamu.. Semoga kita sama2 dapat menjadi isteri yang solehah.. diredhai Allah..dikasihi suami..amin..



3 comments:

zue said...

salah la quote ni.. cara die ckp mcm isteri xde hak lgsg..mmg isteri kne dgr ckp suami tp kne ingt blk mcm mn rasulullah lyn isteri die.. itu la cr hidup yg sebenar..tetibe emo.. haha

rina said...

haha..jgn emo zue..tp ade btul jugak..cume suami la nk kene bijak

Anonymous said...

betul rina.... pengorbanan isteri sangat la penting. uhuhhu.

thanks for doa mu.. muah

-melal