23 Mac 2011 - 11 April 2011. Lebih kurang jam 10 mlm 22 Mac 2011, bermulalah perjalanan yang akan ku ingat sampai bila2..selalu terfikir untuk ke sana tp tidak kusangka rezekiku lebih awal dari yang dijangkakan. sesungguhnya manusia hanya merancang namu Allah yang menentukan segalanya. Terasa kerdil amat diri ini..hamba yang sering lalai menunaikan tanggungjawab sebagai hambaNya..

and here we go....

KLIA -> DHAKA, Bangladesh -> Jeddah, Arab Saudi -> MEKAH Al-Mukarramah -> MADINAH Al-Munawaarah -> Jeddah, Arab Saudi -> DHAKA, Bangladesh -> KLIA

Tiba di KLIA lebih kurang jam 9 mlm dengan dihantar oleh suamiku, babah dan md amin. then fa sampai..then abg suhaimi sampai kat klia untuk anta aku..huhu..terharu..tengkiu smue yang dtg..yg call..yg mendoakan..

Me with my loving hubby..sedey..1st time berpisah lame..


Mama bersama babah dan md amin..


Bersama adekku fa..tengkiu lalingg for coming


Lepas settle check in sumer..bersama mama, mamacuk, jajah dan muhammad, we fly to Dhaka. Excited tp dlm mase yg same, risau btul..dup dap dup dalam ati Allah saje yg tau. Macam2 citer yg penah aku dgr..aku bace..risau sbb aku ni bkn orang yang baik sgt..huhu..actually aku pegi ni pon tak ramai yg tau..family ngan kwn2 yg dekat je aku bgtau..risau..nk bgtau org pon takut..huhu..

Rasenye lebey kurang 3 jam dlm flight, we safely landed in Dhaka. Transit at Dhaka and next flight from Dhaka to Jeddah is about 11 hours later..lameeee..so the agent arrange hotel for us in Dhaka. I got chance to see Dhaka city..sronok bile tau leh kuar dr airport. Kuar2 pintu airport je..I was really shocked!! ramai nyer org bangla kat gate..yg menyedihkan bile tgk ramai yg hulur tgn..dowh! mmg aku tergezut..tak sangke dat is the first thing I experienced in Dhaka. Aku sungguh bersyukur dengan apa yang aku miliki sekarang..dengan menjadi rakyat Malaysia..kalau aku rase aku susah..maknenye terlalu2 ramai lagi manusia yang lebey susah dari aku..grateful to Allah

Back to the story. Then kami dihantar ke Black Rose Int Hotel. After wat I saw, I don put any expectation on our next destination. I won story in details spjg kami stay in d hotel. Around 9pm (Bangladesh time which differ about 3 hours late than Malaysia time), sumer bersiap2 dalam pakaian ihram untuk meneruskan perjalanan kami menunaikan umrah.

Para jemaah siap dalam pakaian ihram..tggu di lobi hotel


Then bertolak dari Dhaka Airport ke Jeddah lebih kurang jam 1 pagi. Kalo tak silap perjalan lebey 7 jam.... cont'..

0 comments: